Луганськ — місто не надто туристичне. Я кілька разів бував у ньому проїздом, зазвичай мій шлях проходив за маршрутом вокзал — автовокзал, і побачені міські краєвиди зовсім не вражали. Із цікавинок мені були відомі лише два танки часів Першої світової війни.
І ось одного разу знайшлося вільних дві години перед поїздом, було вирішено витратити цей час на похід до тих самих танків. Як зрештою виявилося, в Луганську є ще багато цікавого, у тому числі невеликий, але вельми симпатичний, історичний центр.
Але про все по порядку …
Отже, починаємо нашу прогулянку з вокзалу. Сучасний луганський вокзал було збудовано у 1980 році за доволі цікавим проектом.

Старий вокзал розташований з іншого боку від колій за 600 метрів від нового. На його огляд не було часу, тому фото не буде.
Вид з боку міста. Вокзал являє собою величезний купол, і більше нагадує аеропорт великого міста.

На аналогію з аеропортом наводить і величезна естакада, що заміняє собою привокзальну площу. На естакаді видно зупинки, але наскільки я зрозумів, там зупиняються лише таксисти. Більшість маршруток відправляється із площі поряд з естакадою. Електротранспорт сюди зовсім не підведений.

Тут немає великого потоку транспорту, естакада зазвичай пустує.

У 2003 станція Луганськ була електрифікована, тоді ж провели косметичний ремонт вокзалу.

Через колії перекинутий критий перехід, який з протилежного боку виходить у двори. Цей вхід набагато скромніший за парадний. Тут можна пересісти на трамвай і на транспорт, що йде до північної частини міста.

Поблизу залізниці розташувалася історична промзона. Ось хлібозавод з фірмовим магазином у дусі радянських гастрономів.

Супермаркетів в районі вокзалу виявлено не було, тому скуповувалися у дорогу в подібних магазинах. Оскільки вибір в них невеликий, довелося обійти не менше 5 штук.
Через дорогу — пивзавод. Фірмовий магазин, його нескладно відрізнити за вивіскою, був зачинений (схоже назавжди), довелося затаритися у розташованій поруч розливайці. Луганського пива в наявності не було, але краматорське теж виявилося непоганим 🙂

Просуваємося ближче до центру.
Обласний палац культури, колишній ПК залізничників. На фасаді висять обидва написи.

Тут влаштувалась місцева самодіяльність 🙂

Всі плакати намальовані від руки.

Поряд з палацом культури встановлена стела в пам’ять про залізничників, що загинули у роки війни.

А через дорогу — стела з міськими пам’ятками.

Готель «Україна», колишній «Жовтневий». Певне, найгарніша будівля Луганська.

Годинник крупним планом. Початково готель планували назвати «Московським», звідси і кремлівська тематика.

А в цій галереї вже встигли побудувати незграбну стіну.

Будинок навпроти готелю теж симпатичний.

Звертаємо на вулицю із подвійною назвою.

Тут багато історичних будівель. Деякі з них відреставровані.

Більшість же являє собою щось середнє. До речі, всі ці три будинки стоять упритул один до одного.

У цьому будинку змішалися епохи — дореволюційна цегляна кладка під злущеною штукатуркою і закинутий з радянських часів магазин.

Ще один колишній магазин часів СРСР.

А в цьому провулку під проваленим асфальтом добре видно історичну бруківку. Вулицю потроху облагороджують — вже встановили стилізовані під старовину ліхтарі.

Виходимо до невеликого скверу.

І Ленін на масивному п’єдесталі.

Звернемо трохи вбік від історичного центру.
Інститут культури і мистецтв, з-за нього визирає телевежа.

У минулому це Луганський Будинок Техніки — центр пропаганди наукових досягнень вугільної промисловості.

Краєзнавчий музей. У цей день був зачинений, правда, у нас і так не було часу на відвідування.

Поруч з музеєм типова забудова 1970–80-х років з оригінальними ліхтарями.

Від музею каскадом спускається фонтан, в ньому купаються дітлахи — день був дуже спекотним.

Спускаємося донизу — ось і танки.

Британський танк Mark V (Модель 5) — один з основних танків Першої світової війни. Випуск почався в 1918 році — через 2 роки після того, як перші в історії танки вийшли на поля битв. Всього було випущено 400 екземплярів, а зараз їх залишилося тільки 11 (за іншими даними 9), і два з них у Луганську.
У цих двох машин теж цікава історія — вони боролися в Громадянській війні спочатку за Білу, потім за Червону армії. Більш докладно докладно можна почитати, наприклад, у вікіпедії, а тут давайте подивимося фото.
Меморіал пам’яті Громадянської війни.

На стіні список загиблих. Звісно ж, тільки червоноармійців.

Місцевість спускається до річки Луганки. На протилежному березі ми бачимо приватний сектор — типова забудова половини Луганська. Сама річка десь там за деревами.

Спускаємося далі вниз. Виходимо до площі перед верстатобудівним заводом.

Тут починається вже знайома нам вулиця Леніна-Петербурзька. Нею повертаємося до вокзалу. Дорога до танків зайняла близько години, назад дійшли за 20 хвилин.

На цьому все, дякую за увагу 🙂















Хороші фото. А мені ще деякі говорили, що на Луганщині нема нічого цікавого і туди не варто взагалі їздити. А я от кожного року їжджу в Луганську область і відкриваю для себе там щось нове.