Куп’янськ-Вузловий

Share

IMG_9793

На станції Куп’янськ-Вузловий Південної залізниці сходяться лінії п’яти напрямків — на Харків, Валуйки, Бєлгород, Попасну та Святогірськ. Знаходиться вона у Харківській області за 10 кілометрів від міста Куп’янськ. Залізниця прийшла в ці краї у 1895 році з будівництвом лінії Харків–Балашов, шість років потому побудували лінію на Вовчанськ і утворився залізничний вузол.

В одній з моїх подорожей довелося провести тут півночі в очікуванні пересадки, і цей час не був витрачений даремно 🙂

Наш поїзд вирушає далі, через пару хвилин всі пасажири розходяться і станція наповнюється тишею, точніше — кваканням жаб 🙂 Саме час трохи побродити з камерою!
IMG_9785

На станції три вокзалу різних років побудови. Точні роки будівництва старих вокзалів мені знайти не вдалося, але за архітектурним стилем можна прикинути з точністю до десятиліття.

Найстаріший вокзал, скоріш за все, ровесник станції.
IMG_9790

IMG_9798 IMG_9799

З часом старий вокзал перестав справлятися зі зростаючим пасажиропотоком, і десь в 1950-х чи 60-х роках поруч побудували ще один.
IMG_9791

IMG_9801

І, нарешті, в 2009 році відкрився величезний новий вокзал, після чого старі вокзали закрили.
IMG_9792

Всі вокзали в одному кадрі.
IMG_9793

Старі вокзали острівного типу, новий — берегового.
IMG_9800 IMG_9794

Коротка травнева ніч добігає кінця, наближається світанок.
IMG_9809

На першій колії готується до відправлення перший ранковий поїзд — приміський на Вовчанськ.
IMG_9805

Прогуляємося трохи околицями.
IMG_9807

IMG_9808

За станцією розташувалися квартали приватного сектора, далі протікає річка Оскіл. Саму річку звідси погано видно, пагорби, вкриті лісом, — це вже інший берег. Туди і попрямуємо.
IMG_9810

Йдемо тихими ранковими вуличками селища. Дорогою нам зустрілось досить багато людей, котрі йдуть на роботу — на залізниці зміна починається рано.
IMG_9811

Невдовзі виходимо на луки.
IMG_9812

IMG_9821 IMG_9823

Кінь пасеться на фоні залізниці 🙂
IMG_9814

З цих луків видно новий вокзал.
IMG_9818

Йдемо далі. Вода піднялася високо, місцями підтоплює дорогу.
IMG_9824

IMG_9826 IMG_9827

Стариця Осколу.
IMG_9828

Дорога закінчується причалом.
IMG_9830

Ось ми і вийшли до річки.
IMG_9832

Тут же знаходиться міський пляж. За характерними стовпами видно, що ми знаходимося у місті залізничників.
IMG_9833

IMG_9831 IMG_9834

Повертаємося до станції.
IMG_9837

Вже зовсім розвиднілось і можна познімати околиці з містка.
IMG_9844 IMG_9836

Вид на північ.
IMG_9838

На горизонті губиться в імлі місто Куп’янськ. Селище міського типу Куп’янськ-Вузловий, в якому ми знаходимося, — це окремий населений пункт, хоча і підпорядкований Куп’янській міськраді.
IMG_9839

Вид на південь.
IMG_9837

Вдалині видно міст через річку Оскіл, по ньому йдуть поїзди на Харків.
IMG_9840

Поруч з вокзалом знаходиться локомотивне депо. Куп’янський вузол електрифіковано змінним струмом, але дві з трьох електрифікованих ліній незабаром стикуються з лініями на постійному струмі, тому основний тип електровозів, які тут використовуються — двосистемні ВЛ82.
IMG_9845

Поруч з депо базується ремонтний потяг, до складу якого входять військовий тягач та інженерна машина на танковому шасі.
IMG_9846

Тепер можна познімати вокзали при світлі дня.

Дореволюційний вокзал.
IMG_9847

IMG_9848

На вікнах старого вокзалу збереглися раритетні вивіски.
IMG_9858 IMG_9862

Післявоєнний вокзал.
IMG_9849

IMG_9850

Новий вокзал.
IMG_9853

Зайдемо всередину. У центрі залу — фонтан з рекламою торішнього чемпіонату з футболу, напевно планувалося, що іноземні туристи обов’язково відвідають Куп’янськ-Вузловий 🙂
IMG_0520

Пам’ятна табличка.
IMG_9875

Привокзальна площа.
IMG_9877

У парі сотень метрів від вокзалу знаходиться центральна площа селища.
IMG_9880

IMG_9881

Тут все стандартно — Ленін, мозаїка на тему переможного комунізму, будинок культури, парк відпочинку.
IMG_9879

IMG_0521 IMG_0524

Більше дивитися тут особливо нема на що. Зате можна затаритися в дорогу на місцевому базарі, який знаходиться якраз між центральною площею і вокзалом.
IMG_9882

Знову повертаємося на станцію, тут починається масовий рух — практично одночасно приходять приміські поїзди зі всіх напрямків.

Першим прибуває дизель-поїзд Д1 зі Сватового, це лінія на Попасну.
IMG_9856

Пасажири швидко розходяться і поїзд залишається стояти на самоті. Через 2 години він вирушить назад.
IMG_9857

З іншого боку платформи прибуває електричка з прикордонної станції Тополі та подається на посадку рейковий автобус на Харків.
IMG_9861 IMG_9863

Оскільки по дорозі на Харкові електрифікація змінним струмом змінюється на постійний, цю ділянка безупинно може проїхати або двосистемний рухомий склад, або поїзд на дизельній тязі, як цей рейковий автобус.
IMG_9874

Наближається ще одна електричка.
IMG_9865

Вона прибула з Гракового — станції стикування на шляху до Харкова.
IMG_9867

Автоматика дозволяє прийняти на одну колію відразу два потяги.
IMG_9868

Прийшла третя електричка зі Святогірська, там також станція стикування.
IMG_9869

Всі три електрички в одному кадрі, через півтори години вони вирушать у зворотній шлях. За цей час одна з них встигне з’їздити на станцію Куп’янськ-Південний, яка знаходиться в самому місті Куп’янськ, і повернутися назад.
IMG_9870

IMG_9871

Під кінець прибуває „чмухопоїзд“ з Приколотного, лінія на Бєлгород.
IMG_9873

На одній з цих електричок ми від’їжджаємо, на цьому історія про Куп’янськ-Вузловий і закінчується.

You may also like...

1 Response

  1. Ева :

    Мрачноватый у вас получился репортаж.. С такой хорошей фототехникой и с таким уютным городком, а такой, до безысходности, грустный сюжет….
    А между тем наш город прекрасен! Замечательная природа и богатая история, если только поинтересоваться)) Городок небольшой, но ему есть, что рассказать и показать! Стоит только быть повнимательнее, и с любовью относиться к профессии фоторепортера. Это ведь искусство – через фотообъектив видеть прекрасное во всем, что вас окружает!
    Спасибо за сюжет, хотя я со многим могу не согласиться)) Но это ваше субъективное виденье и оно имеет право быть)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.